سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
استاندار ایلام

حوزه / بهرام‌نیا گفت: از جمله مطالبات جدی و دارای اولویت دولت، تشدید نظارت بر بازار به منظور پایش و کنترل قیمت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: برپایه گزارش مرکز آمار ایران، تورم ماهانه تیرماه استان ایلام ۲.۱ درصد است، درحالی که میانگین کشوری ۲.۲ درصد است و در این راستا استان سیزدهم کشوری و پایین‌تر از رقم میانگین تورم کشوری هستیم.

وی افزود: در تورم نقطه به نقطه نیز نرخ تورم استان ایلام ۳۴.۴ درصد و نرخ تورم متوسط کشور ۳۲.۲ درصد و در این قسمت نیز استان هفتم کشور هستیم، ضمن آن که نرخ سالانه تورم در استان ایلام ۳۸ درصد و میانگین کشوری ۳۵.۵ درصد بوده و در تورم سالانه هم در جایگاه ششم تورم کشور قرار داریم.

استاندار ایلام، با اشاره به مطالب درج شده غیرواقع و کذب در فضای مجازی درباره عدم فعالیت نانوایی‌ها در شهرستان ملکشاهی از مدیرکل جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت: در فضای مجازی عنوان شده بود که نانوایی‌های شهرستان ملکشاهی فعالیت نمی‌کنند که پس از بررسی مشخص شد همه نانوایی‌ها طبق زمان‌بندی فعالیت می‌کنند و خبر منتشر شده کذب است که جهاد کشاورزی استان باید در این راستا جوابیه را در فضای مجازی منتشر می‌کرد، چرا که این خبر کذب موجب تشویش اذهان عمومی و خوراک خبری و تبلیغی برای رسانه‌های بیگانه بود.

وی به موضوع تولید گندم در استان اشاره کرد و با قدردانی از کشاورزان و ناظران کاشت، داشت و برداشت و مدیران این حوزه، یادآور شد: امسال ۴۲۷ هزار تُن گندم در استان تولید شد که در مقایسه با سال گذشته که ۳۲۴ هزار تن بوده، رشد چشم‌گیری داشته است.

بهرام‌نیا به موضوع کارخانه سیمان ایلام و اختصاص بخشی از محصولات خود به استان اشاره کرد و ادامه داد: هر صنعتی در استان به دلیل این‌که از زیرساخت‌های استان استفاده می‌کند و اکوسیستم منطقه را برهم می‌زند و آلایندگی‌هایی دارد و با وجود این‌که در توسعه اقتصادی استان موثر است، باید در فروش محصولات خود سهمیه خاص برای استان در نظر گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها در تمامی شهرستان‌ها، بیان کرد: تشدید نظارت بر بازار و پایش و کنترل قیمت‌ها، مورد توجه دولت است و انتظار می‌رود نظارت‌ها و بازرسی‌ها بیشتر از گذشته باشد و در هر ماه یک‌بار مجموعه بازرسی استان در شهرستان‌ها حضور میدانی داشته باشد.

وی یادآور شد: همچنین ضرورت دارد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان به‌صورت دوره‌ای از کارخانه آرد، سیلوهای گندم، مراکز تولیدی و مراکز تامین دارو بازدید و گزارش این بازدیدها را برای معاون هماهنگی امور اقتصادی ارسال کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha